Skip to main content

Die Verenigde State se Agentskap vir Internasionale Ontwikkeling (USAID) beplan om ondersoekende joernalistiek in Suid-Afrika te finansier, wat tot $8 miljoen se finansiering oor vyf jaar verskaf.

’n Politieke wetenskaplike het egter kommer uitgespreek dat Washington die program kan gebruik om ’n pro-Amerikaanse agenda te bevorder en die invloed van China en Rusland op die vasteland te bekamp.

Die befondsingsprogram sal Angola, Botswana, Eswatini, Lesotho, Namibië en Suid-Afrika dek, is vroeër vandeesmaand aangekondig.

Die program is amptelik daarop gemik om die vermoë van mediaverteenwoordigers te verbeter om gemeenskappe in te lig oor misdaad en korrupsie op plaaslike, streeks- en globale vlakke.

“Die doel van die Suider-Afrikaanse Streeksondersoekende Joernalistiek-aktiwiteit is om die kapasiteit en samewerking tussen Suider-Afrikaanse ondersoekende joernaliste, redakteurs en hul nuuskamers te versterk om ondersoekende verslae van plaaslike, streeks- en wêreldbelang oor misdaad en korrupsie te lewer, insluitend die transnasionale dimensies daarvan, ” volgens ‘n USAID-dokument.

Ondersteuning van ondersoekende joernalistiek lei oënskynlik tot groter aanspreeklikheid en deursigtigheid onder staatsowerhede in Suid-Afrika. USAID glo dat die program sal lei tot die skepping van ‘n nuwe poel mediawerkers.

“Die aktiwiteit sal ‘n nuwe en diverse kader van ondersoekende joernaliste in die streek kweek met uitgebreide vaardighede om verslag te doen, te redigeer en gehore te bereik,” lui die programbeskrywing.

Die politieke wetenskaplike Ivan Mezyukho het egter aan RT gesê dat die VSA die program kan gebruik om ‘n pro-Amerikaanse agenda in die suider-Afrikaanse streek te bevorder.

“Die VSA is bekommerd oor die groeiende invloed van Rusland en China op die Afrika-kontinent,” het Mezyukho gesê. Deur USAID sal Washington “agente in die streek vrystel om ‘n pro-Amerikaanse agenda te bevorder.”

Intussen het die Franse ministerie van buitelandse sake besluit om jaarliks $5,5 miljoen in Franse media te belê om sy media-teenwoordigheid in Afrika, Oos-Europa en die Midde-Ooste te verbeter.

RFI en France24 kon vanjaar ná staatsgrepe nie in Mali, Burkina Faso en Niger opereer nie.

Leave a Reply

error: Content is protected !!